2010. október 30., szombat

Host team - vége, pihenés! :)

Ez a hét is gyorsan eltelt... Kedd után azt vettem észre, hogy már péntek van/volt.
Elfáradtam... de jól eső fáradtság volt, és nagyon élveztem a hetet.
A feedback-en (visszatekintés, értékelés) azt mondtam el, hogy legjobban az előkészületeket élveztem, és talán azért is, mert ismét az volt, az, amikor nem volt bennem görcs/félelem amiatt, hogy hosszabb ideig beszélgeti kell a vendégekkel. A hét végére a legnagyobb tanulság az volt a számomra, hogy rájöttem, hogy egyelőre nem a beszélgetésekben kell megtalálnom az örömet, mert bár MÁR kaptam visszajelzést, hogy éreznek fejlődést azóta, mióta megérkeztem (pedig még csak kicsit több mint 1 hónapja vagyok itt) - ez adott egy újabb lendületet - mégis többet várok el magamtól, és azt érzem, hogy néha túl magas a mérce, vagyis türelmetlen vagyok magammal. Ami valahol jó, mert nem elégszem meg azzal ami van, és ez tovább húz, de valahol meg néha azt érzem, hogy belefáradok, vagy reménytelennek látom. Szóval jó volt így átértékelni a hetet, hogy nagyon sokmindent tanultam, épültem, megtapasztaltam milyen egy ilyen Host Team-kedés, és sok-sok pozitív visszajelzést kaptam (Calebtől is, meg volt elégedve az egész csapattal, mindenki nagyon szorgalmas volt, és sok-sok feladatunk volt, de mindent teljesítettünk, és nem akadt semmi nagyobb probléma. Mindenki mindig feladatvégzésre kész volt és minden ment rendesen!).
Kedden írtam nektek utoljára, úgy emlékszem, így folytatom a szerdával.
Leírok nektek egy napot, hogy zajlott, hogy nagyjából el tudjátok képzelni, milyen is:
Reggel mi 8-kor találkoztunk a konyhán. (Minden nap 7:50-kor van Morning Prayer, amin az előző napról a vezető, vagy a csapatból valaki röviden beszámol, hogy volt-e valami kiemelkedően rossz dolog, vagy kérés a Community felé az aznapi eseményekkel kapcsolatban, ilyesmi. Szóval ilyenkor mindenki ott van, mi feladatunk - a Host Team többi tagjának a feladata a reggeli előkészítése - tea,kávé és egyebek.) Aztán a reggeli alatt föl-alá mászkálunk, az egyéni kéréseket teljesítjük, újratöltjük, ha valami kifogyott, stb. Aztán elpakolás. 9-ig volt reggeli, nekünk mindig negyed óránk volt a 140 vendég után eltakarítani a dolgokat (nem volt egyszerű, de ez is ment nekünk! :) ) Utána volt egy rövid meeting, aztán kezdődtek a Session-ök (előadások). Ezen mi is bent ültünk és hallgattuk (illetve mivel sok vendég volt, kintről hallgattuk). Első nap kicsit elkeseredtem, mert ismét azt tapasztaltam, hogy nem értettem semmit az aznapi előadásból. Pedig annyira próbáltam koncentrálni, de egyszerűen nem ment. (Ott bosszankodtam, hogy szeretnék már végre kapni, érteni valamit, és itt van ezt a "nagy" ember, ráadásul mindeki mondja, hogy milyen jó, én meg nem értek belőle semmit. Nem tudtam mi a baj.) De képzeljétek, másnap egy csomó mindent megértettem! :) (Biztos agyi készenléttől is függ, fáradtságtól, na meg témától is, hogy milyen szavakat használ, vagy nem tudom mitől még, de másnap ismét megjelent a remény szikrája, hogy képes vagyok én erre.) Aztán 3. nap megint kevesebbet, de boldog voltam, hogy volt egy olyan nap, amikor sikerélményem is volt ezzel kapcsolatban.
Na szóval aztán 11-kor kávét, teát kellett felszolgálni a galériában, utána megint volt egy session. Aztán ebéd. Ebéd után Midday Prayer, majd egy séta! (Kisebb túra.) Kb. 1 órát sétáltunk, az egyik hegyet megkerülve a tengerparton kötöttünk ki, ahol bonfire (tábortűz) volt, forrócsokit osztogattunk, meg lehetett pillecukrot sütni/pirítani :) (szerintem fincsi, nem mindenkinek ízlik, de az angolok szeretik! :) ) Meg lehetett fánkot enni, nagyon fincsi volt az is. A családok lejöttek a gyerkőceikkel, ők ott elvoltak, pancsoltak, gátatépítettek, ilyesmi. Jól telt ez a délután is. Aztán miután visszaértünk 5-től Workshop-ok voltak (ilyen szabadon választott alkalmak, filmvetítés-magyarázat, dob, üvegfestés, ilyesmik..) Ezalatt nekünk volt egy kis pihiszünetünk. Majd vacsi. Vacsora után Games Evening volt. Ezen is ott voltak a gyerekek (ja, a délelőtti előadások alatt nem voltak ott, mert nekik külön foglalkozás volt, korosztályonként). Mindenféle izgalmas játékot csináltunk. 10-es csoportokban játszottak. Volt filmkvíz, ábrakereső játék (az épületben, és egy feladatot kellett kitölteni azzal kapcsolatban), activity, újságpapírból építménykészítő verseny, és "hozd ide nekem ezt és ezt..." verseny, és aki a leggyorsabban odavitte, az a csapat kapta a pontot. Nagyon élvezték, főleg a gyerekek, de a felnőttek is. Aztán forrócsokizás volt ismét, majd Christ in quiet, és éjszakai filmvetítés.
Csütörtökön hasonló volt a napi program, kivéve az délutáni részt. Ugyanis este Themed Meal volt (csütörtök este az utolsó közös étkezés, és az szokott gyertyafényes vacsi lenni, de néha Themed Meal, gondolom a gyerekek miatt vagy különleges alkalmakkor ez változik). Azt jelentette, hogy valamilyen témában be kellett öltözni (ami előre meg volt természetesen határozva, nálunk JUNGEL volt :) ) Ennek megfelőlen az étkezőt be is rendeztük jungel-esre. Zöld asztalterítőket lógattunk körbe a falra, volt ilyen hálós/leveles dekoráció, amit a mennyezetre aggattunk, és az épület összes mozdítható cserepes növényét becipeltük a terembe! :) Nagyon-nagyon jól nézett ki! :) Majd mutatok képeket, mert készült néhány. Emiatt a du-ni foglalkozáson arcfestés volt (a gyerekeknek) illetve álarckészítés. Nagyon élvezték ezt is. Sokat gondolkoztam rajta mi legyek, végül Ágitól kaptam kölcsön dolgokat, így zöldes-narancssárgás félig Jane (Tarzan párja) félig pillangó voltam. Az arcomra festtettem pillangót, a szoknya zöld volt, arra varrtam pár levelet... Majd erről is láttok képeket! Ez az este is nagyon jó hangulatban telt, és nagyon tetszett mindenkinek. (Előtte a Midday Prayer után volt Prayer Ministry, ami azt jelentette, hogy imádkoztunk a vendégekért egyesével, aki szerette volna. Ez úgy nézett ki, hogy Chaplain-ek segítségével kettesével álltunk a kápolnában elől, és jöhettek oda hozzánk az emberek egyesével. Elmondták a problémájukat, mi pedig imádkoztunk értük, illetve a segítőm adott neki tanácsokat, próbált megoldást találni a problémára.)
Este pedig koncert volt. Ugyanis amint mondtam, nagyon híres zeneszerző/dalszövegíró volt az előadó a héten, és az utolsó este adott egy közel másfél - 2 órás koncertet. Nagyon-nagyon jó volt!!!!
Vettem is egy cd-t, és dedikáltattam! :) És nem csak aláírta, hanem odaírta, hogy nagyon köszöni a hetet! :)
Úgyhogy igazából nekem csak az utolsó napra esett le, hogy mekkora emberrel "dolgoztam" együtt a héten.
Írtam kedden, hogy vannak lelki vezető segítőink, ők: Philipp & Joyce voltak a héten, egy idős házaspár. Hát azt kell, hogy mondjam, hogy hiszem, hogy ez sem véletlen, hogy őket kaptuk. Egy fantasztikus pár. Tele energiával, örömmel, lelkesedéssel, alázattal, szeretettel, a gyerekek felé is rajongással. Szóval öröm volt velük együtt szolgálni.
Visszatérve a feedback-re, másik dolog amit elmondtam, hogy nagyon hiányoznak a gyerekek... És ez a hét egy ajándék volt Istentől. Mégpedig az a része, hogy holiday week volt (tehát az iskolákban szünet volt a héten, ezért volt sok gyerek is velünk), igaz, hogy nem dolgoztam konkrétan a gyerekekkel, de elég volt látni a kis arcukat, mozdulataikat, az étkezéseknél, a Games Eveningen, a séta alkalmával...
Na és persze a csapatom (Host Team), rendkívül jó kis csapat volt. Mindenki türelmes volt, rengeteg szeretet, elfogadást kaptam tőlük. Caleb, a vezető is nagyon jól kezelte a dolgokat, és osztotta a feladatot (mindamellett, hogy a legtöbbet ő csinálta... én csak ámultam és bámultam, honnan van ennyi energiája), de látszott rajta, hogy élvezi csinálni.
Egyszóval áldott hét volt ez, és hálás vagyok Istennek mindazért, amit kaptam és megtapasztaltam ezen a héten.
Tegnap délelőtt 11-13-ig dolgoztam még 2 órát a House Team-ben (changeover day miatt be kell ilyenkor mindig segítenünk) de aztán délután szabad voltam. Illetve ma szabadnap. Aludtam fél 11-ig! :) Nagyon-nagyon jól esett. (A héten keveset aludtam, mindig későn feküdtem és viszonylag korán keltem, így rámfért.)
Délután szerintem sétálok egyet. Tegnap borzalmas idő volt, egész nap fújt a szél, és még az eső is esett talán, de ma kisütött egy picit a napocska, remélem délutánra még jobb lesz.

Egyelőre ennyi! Igyekszem képeket felölteni, mostmár összegyűlt pár, a hétről is, meg korábbról is.
Puszi mindenkinek! Isten áldjon benneteket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése