2010. szeptember 22., szerda

Néhány vicces szitu és az angol próbálkozások + Mai nap! (Szerda- Community Day)

Lehet nektek nem fog annyira viccesnek tűnni, de nekem ezek dobják fel a napjaimat és nem elkeseredni próbálok, hanem viccesen felfogni az esetlenségemet, bénázásaimat (még jó, hogy már otthon megedződtem ezekben... :p)

Isten gondviselését és tenyerén való hordozását folyamatosan megtapasztalom… annyira türelmesek és kedvesek itt az emberek. Nemcsak a  fiatal szolgálók, hanem a vendégek is. Ugye amikor felszolgálunk, beszélgetünk is kell/illik, és hát mondom, hogy magyar vagyok, meg hogy nehéz számomra az angol meg ilyenek, de nagyon kedvesek és direkt úgy beszélnek, hogy értsem (de nem, mint egy hülyegyerekkel) és az a jó (vagy könnyebbség), hogy általában mindig más mellett ülünk (mármint párban is, de most a vendégekre értem) és mindig ugyanazok a kérdések hangzanak el, így arról tudok beszélni (valamennyit). Lásd: Mióta vagy itt? Honnan jöttél? Micsináltál mielőtt idejöttél? Meddig maradsz? Hogy tetszik az itteni lét? Vannak-e tesóim, mennyi? Akkor már kicsit bajban vagyok, ha az iskolákról kérdeznek, mármint ugye nem ugyanaz minden országnak az oktatásszerkezete és hát… bár nem bonyolult, de felvetődött már valamelyik étkezésnél, és eszembe jutott, hogy ilyenekre jó lenne felkészülni! J Persze mi is kérdezünk, és ők meg válaszolnak (Volt-e már itt ezelőtt valaha? Milyen volt a mai napja? Mivel foglalkozik? Családja? Ilyesmi… néha eszükbe jut egy-egy sztori, elmesélik.. én meg bólogatok! J Vagy nevetek velük.. na jó, általában értem azért! ;))
Szóval izgalmas… de mindig nagyon kedvesen állnak az esetlenségemhez és türelmesek! J
A „munkatársaim” is… bár ott különböző akcentusokkal találkozok (még ugye angol területen belül is sokféle van, de a brazil-német-nepáli-spanyol-új-zélandi… stb. szóval érdekes, van akit könnyebb – pl. németeket jobban értem mint a britteket, de van akit nagyon nehéz – brazil, az új-zélandi lány pl. nagyon gyorsan beszél…)
De mivel párokban dolgozunk, szoktunk néha beszélgetni.. az egyik srác nagyon szórakoztató. Ő Anglia másik részéről jött (most nem tudom honnan pontosan) szóval gyorsan beszél és nehezen értem, kértem, hogy lassan mondja.. de akkor meg olyan, mintha kifigurázna, mert mondd valamit, látja hogy nem értem, és kb mint nálunk szótagolva, ő szavanként elmondja (néha még így is nehéz kitalálni, melyik szóra gondol… J )
Akkor pl. beszélgettünk arról, hogy milyen húst esznek Magyarországon… kérdezgette az állatokat, és köztük volt a kutya is (mint dog) és arra is mondtam… erre kérdezte, hogy tényleg?! Én meg mondtam, hogy IGEN! Erre rájöttem, hogy én duck-ot, mint kacsát értettem, és azt eszünk, kutyát nem! Azóta is nevetünk rajta… na meg a bárányhúsra mondtam, hogy sheep (és kinevetett), mert hogy arra azt használják, hogy lamp! Szóval vannak vicces és szórakoztató helyzetek, és így is lehet ismerkedni…. J Szóval már van néhány fiatal, akikkel jól elvagyok… J Lányok is nagyon kedvesek (más nemzetiségűek is, mindig mosolyognak, egy német lány van, akitől már kaptam egy ajándék kitűzőt – ilyen kis névtáblánk van, hogy a vendégek is tudják, hogy hívnak, de a szolgálóknak is jelez, merthogy nagyon sokan vagyunk ugye… Ági (az egyik magyar lány, aki legrégebb óta itt van) sokat segít (ha szükségem van rá, vagy valamit nem tudok, mit-hogy kell csinálni), aztán néha odajön és megölel és ez jól esik… J
Ma kiscsoportos beszélgetés volt este (negyed 9-től, másfél órás…)! Nagyon-nagyon kimerített, és egész alkalommal alig tudtam megszólalni… sőt, végig hallgattam (ami nem lett volna probléma, ha tudom nagyjából miről van szó…) Ajj.. nagyon-nagyon nehéz ez!!! De sokat imádkozom érte, az imakéréseknél megszólaltam J akkor elmondtam, hogy szeretném ha ezért imádkoznának!
Egyébként ma (ilyenkor szerdán) Community Day volt. Megpróbálom röviden leírni mi is ez.
Szóval annyi, hogy reggel 9-kor kezdünk, nincsen reggeli áhítat és az ebéd utáni sem, helyette 11-kor istentisztelet, aztán ebéd, utána (2-kor) Team meeting (a szolgálócsoport – takarítós/konyhás egyéb, külön - találkozik ilyen információ cserére – közérdekű infók, mire figyeljünk oda, újak üdvözlése elmenők búcsúztatása). Aztán munka, aztán Community meeting (összes szolgáló-szervező) találkozik, itt ma be kellett mutatkozunk, ki vagyunk, honnan jöttünk, pár dolgot magunkról (mert így még nem voltunk bemutatva mindenkinek, csak épp aki szembejött, azok tudták ki vagyunk eddig) és imádkoztak értünk! J Itt is 1-2 infó hangzott el, amire figyelni kell, vagy tudni kell, vagy ilyesmi…. Aztán vacsora, aztán a csoportbeszélgetés. 
Mára hirtelen ennyi! J (remélem elég, bár mindig lenne mit mesélni…)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon ideálisnak látom mind a természeti, mind a humán környezeted...
    Annak külön örülök, hogy kint is átölelnek.
    Az angolért ne aggódj, imádkozunk értetek!
    Anna pénteken a maciját a felsősök tantermében felejtette.Imádkoztunk érte, és hétfőn meglett... a tanári asztalhoz ültette valaki :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy bevállaltad ezt az utazást, rengeteg olyan tapasztalat ér, ami csak épít és erősít, legalábbis innen így látszódik :) Mi is imádkozunk értetek!

    Egy apró kérés: nem lehetne fehér alapon fekete betűket? Nagyon vibrál a szemem előtt... de többet nem fogok kötözködni, ígérem!!!

    VálaszTörlés